Mesotherapie
Bij deze behandeling worden rijk gevulde cocktails van antioxidanten, vitamines en hyaluronzuur geïnjecteerd in de huid door middel van kleine micro-injecties. De huid wordt gevoed en de collageen en elastine aanmaak wordt gestimuleerd. De behandeling zorgt voor een goede oppepper van de huid.
Mesotherapie is een techniek waarbij verschillende soorten actieve ingrediënten worden geïnjecteerd in de huid door kleine micro injecties. De behandeling is een effectieve methode voor huidverbetering. Cosmetische aandachtspunten worden aangepakt, zoals: huidveroudering, huidverslapping, fijne lijntjes, haaruitval bij mannen en vrouwen, vochtarme huid, veroudering van de oogcontouren en achteruitgang van de algehele huidconditie.
  • Text Hover
Een van de belangrijkste oorzaken van huidveroudering is het verlies van hyaluronzuur. Naarmate we ouder worden zien we de eerste tekenen van dit proces ontstaan door het zichtbaar worden van micro rimpels, verandering van huidstructuur met daarnaast vermindering van stevigheid in de huid. De uitstraling kan hierdoor veranderen en de huid kan er dof en vaal uit gaan zien. Door middel van een behandelingskuur met Mesotherapie wordt de huid voorzien van vernieuwd hyaluronzuur en kunnen we dit proces vertragen, voorkomen en bestrijden.

Maya Clinics gebruikt de skinboosters van Mesoestetic (Mesohyal). De werkzame stoffen worden geïnjecteerd door middel van de MCT-injector. Dit is een intradermale injector die de injecties snel, constant en effectief uitvoert. Doordat Maya Clinics de kennis en kunde heeft om deze methode onder de correcte omstandigheden uit te voeren en de juiste actieve werkzame ingrediënten toe te passen is het een zeer veilige en effectieve techniek.

Het voordeel van Mesotherapie is dat er optimale penetratie van werkzame ingrediënten in de diepere huidlaag plaatsvindt en u direct na de behandeling weer uw dagelijkse werkzaamheden kunt oppakken. Het risico op complicaties en bijwerkingen is zeer beperkt.

Er zijn verschillende soorten vloeistoffen om de huid optimaal te activeren, van binnenuit te stimuleren en te herstellen. De gebruikte stoffen tijdens de behandeling bevatten hoog geconcentreerde antioxidanten, vitamines en hyaluronzuur, welke een boost aan de huid geven.
Vóór de behandeling
Voordat u met Mesotherapie kunt starten, bepalen we aan de hand van een vrijblijvend consult of u in aanmerking komt voor de Mesotherapie behandelkuur. Aan de hand van de hulpvraag en indicatie wordt er bepaald wat mogelijk is en een gepast behandelplan opgesteld door de huidtherapeut. De behandelaar heeft verschillende mogelijkheden voor verschillende indicaties omdat er gewerkt kan worden met diverse werkstoffen voor de huid.
Behandeling
Aan de hand van de hulpvraag wordt een gepaste, op maat gemaakte cocktail van werkstoffen samengesteld die geschikt is voor de indicatie die behandeld dient te worden. Zo wordt er altijd gericht en op maat gewerkt en kunnen zelfs meerdere indicaties worden aangepakt.
De behandeling wordt door de meeste cliënten ervaren als niet pijnlijk maar kan in sommige gevallen gevoelig zijn. Door de micro injecties kunnen kleine puntbloedingen ontstaan die naderhand niet meer zichtbaar zullen zijn.
Voor een optimaal resultaat wordt aangeraden om de behandeling in kuurverband te ondergaan. Afhankelijk van het doel kan dit variëren tussen de 6 á 10 sessies met tussenpozen van twee weken. Het resultaat van de Mesotherapie kan enkele maanden aanhouden. Om het resultaat langdurig en blijvend te houden, adviseren wij om, nadat de aanbevolen kuur is voltooid, de behandeling 1x per 3 maanden te herhalen. Tevens wordt het gebruik van thuisproducten sterk aangeraden om de resultaten van de behandeling te ondersteunen.
De behandeling kan daarnaast ook ingezet worden als aanvullende therapie op alle andere anti-aging behandelingen zoals peelings, crèmes, botox en fillers.
Na de behandeling
Na de behandeling kan het behandelde gebied een beetje rood kleuren. Ook kan de huid wat strak aanvoelen en/of gloeien. In sommige gevallen kunnen er complicaties optreden. Dit zal in de praktijk betekenen dat er een kans is op kleine bloeduitstortingen in het behandelde gebied. Deze zullen echter snel weer verdwijnen. Ook is het mogelijk dat er een allergische reactie op de gebruikte werkstoffen optreedt. Dit zijn tijdelijke huidreacties die binnen enkele dagen herstellen. Na de behandelingskuur oogt de huid voller, lijntjes verminderen, de huid staat strakker en ziet er frisser en gezonder uit. Afhankelijk van het doel en de indicatie kunnen de resultaten verschillen. De ervaring en resultaten zijn persoonsafhankelijk en niet te garanderen.

Wij behandelen niet (contra-indicatie):
- Gedurende de zwangerschap en het geven van borstvoeding
- Herpes (koortslip) in het te behandelen gebied
- Bij een actieve huidaandoening zoals eczeem, psoriasis, acne
- Allergie of overgevoeligheid voor de te injecteren werkstof(fen)

Nazorg en thuisadviezen:
- Vermijden van zwembad, sportschool en sauna in de eerste 24 uur na de behandeling om infecties te voorkomen
- Geen schoonheids- of huidbehandelingen ondergaan in de eerste 72 uur na de Mesotherapie behandeling
- Hygiëne van de huid is belangrijk; vermijden van aanraking van het gezicht met handen en andere materialen die blootstaan aan bacteriën
- Wees voorzichtig met de zon en bescherm uw huid met minimaal SPF 30.

Vergoeding
Coagulatie wordt meestal niet vergoed door zorgverzekeraars. Voor de zekerheid verwijzen wij u naar uw verzekeringspolis.